1. OBIECT
Termenii si Conditiile Generale de Vanzare (in continuare „
TCGV”
) au ca obiect, pe de o parte, informarea oricarui eventual
Cumparator despre conditiile si modalitatile in care vanzatorul (denumit in continuare „
CleanConcept.ro” sau „
Vanzatorul”) vinde si livreaza produsele comandate, iar pe de alta parte, stabilirea drepturilor si obligatiilor
Partilor in cadrul procesului de vanzare a produselor de catre
CleanConcept.ro consumatorului (denumit inainte si in continuare si „
Cumparatorul”). Aceste conditii se aplica fara restrictii sau rezerve, tuturor vanzarilor de produse comercializate de
CleanConcept.ro pe site-ul sau care poate fi accesat pe Internet, la adresa www.cleanconcept.ro, precum si la adresa cleanconcept.ro, versiune optimizata pentru telefonul mobil, in continuare denumit „
Site-ul” sau „
Site-ul CleanConcept.ro”. Prin urmare, faptul ca un
Cumparator comanda un produs comercializat pe Site-ul
CleanConcept.ro presupune acceptarea deplina si integrala a
Termenilor si Conditiilor de Vanzare, despre care
Cumparatorul declara ca a luat cunostinta anterior plasarii Comenzii.
2. DEFINITII
CleanConcept.ro este denumirea comerciala a societatii Research Online Media SRL, cu sediul social situat in Bragadiru, Str. Izvorul Muresului nr. 1D, Jud. Ilfov, vand numar de ordine in Registrul Comertului J40/3067/2011, cod unic de inregistrare RO 28184442.
Cumparator – poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica sau orice entitate juridica care isi face un Cont in Site si efectueaza o Comanda.
Cont – sectiunea din Site formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumparatorului transmiterea Comenzii si care contine informatii despre Client/Cumparator si istoricul Cumparatorului in Site (Comenzi, facturi fiscale, garantii Bunuri, etc.). Utilizatorul este responsabil si se va asigura ca toate informatiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate. In cadrul Site-ului, o persoana fizica sau juridica are dreptul sa isi creeze un singur Cont;
Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului, prin intermediul Site-ului intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site.
Favorite – sectiune din Cont care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa isi creeze Liste cu Bunuri si Servicii pe care doreste sa le urmareasca in vederea unei eventuale achizitii folosindu-se de serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Lista – sectiunea din Favorite in care Cumparatorul/Utilizatorul poate adauga Bunuri sau Servicii pe care doreste sa le urmareasca in vederea unei eventuale achizitii si pe care, ulterior, le poate sterge sau le poate adauga in cosul de cumparaturi („Cosul meu”).
Cosul meu – sectiune din Cont care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa adauge Bunuri sau Servicii pe care doreste sa le achizitionezela momentul adaugarii sau la un moment ulterior; in cazul in care Bunurile sau Serviciile nu sunt achizitionate la momentul adaugarii prin efectuarea Comenzii, Cumparatorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului ca urmare a Contractului incheiat.
Campanie – actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit de Bunuri si/sau Servicii avand un stoc limitat si predefinit si/sau pentru o perioada limitata de timp stabilita de catre Vanzator.
Taxa de timbru verde – valoarea exprimata in lei, platita de catre Vanzator catre societatea autorizata cu preluarea operatiunilor de colectare, transport si valorificare/reciclare a deseurilor echipamentelor electrice si electronice, astfel cum este prevazut de legislatia in vigoare.
3. COMENZI SI CONTRACT
Prin lansarea unei comenzi (eletronic sau telefonic) prin intermediul magazinului online www.CleanConcept.ro , cumparatorul este de acord cu forma de comunicare prin care vanzatorul isi desfasoara operatiunile (electronic sau telefonic).
O comanda este compusa din urmatoarele:
- bunuri sau servicii regasite in oferta magazinului online mai sus mentionat;
- mentiuni clare cu privire la datele de facturare, livrare precum si alte mentiuni speciale;
- specificatiile cumparatorului.
Lansarea unei comenzi (electronic sau telefonic) nu presupune si confirmarea comenzii si a contractului. Etapele complete sunt urmatoarele:
- inregistrarea unei comenzi: se va genera un numar unic automat pentru fiecare comanda inregistrata;
- preluarea unei comenzi de catre un agent de vanzari, in limita programului de lucru afisat pe site la secțiunea Contact (programul Departamentului de Vanzari);
- incheierea contractului reprezentand momentul emiterii facturi fiscale pe suport durabil, contractele incheiate in momentul ridicarii produsului de la sediu, nu fac obiectul O.G. 34/2014;
- livrarea unei comenzi se face dupa confirmarea comenzii si după stabilirea detaliilor de livrare de catre agentul de vanzari sau livrari si de catre cumparator.
Mesajele trimise in mod automat de sistem nu confirma existenta produsului in stoc si nici incheierea contractului de Vanzare-Cumparare.
Comenzile sunt preluate/inregistrate si numai dupa confirmarea furnizorului cu privire la disponibilitatea produsului in stoc, comenzile sunt acceptate si onorate.
Din momentul in care Cumparatorul confirma comanda apasand pe butonul „Comanda”, se considera ca acesta a acceptat in cunostinta de cauza continutul si conditiile Comenzii respective si, in special, Termenii si Conditiile Generale de Vanzare, faptul ca respectiva Comanda implica o obligatie de plata din partea sa, preturile, volumele, caracteristicile, cantitatile si termenul de livrare a produselor comercializate si comandate de Cumparator.
Dupa validarea acestei etape, Cumparatorul nu va mai putea anula Comanda decat in temeiul dreptului de renuntare prevazute de art. 6 de mai jos. Vanzarea va fi definitiva (sub rezerva exercitarii de catre Cumparator a dreptului sau de retragere, in conditiile prevazute la articolul 6 din Termenii si Conditiile Generale de Vanzare).
Comanda va fi confirmata de CleanConcept.ro prin transmiterea unei informari electronice Cumparatorului („mesajul electronic pentru confirmarea Comenzii”). Răspunderea CleanConcept.ro nu va putea fi atrasa in cazul unei adrese de mesagerie electronica gresit completata in Formular sau daca Mesajul electronic de confirmare nu a putut fi receptionat de catre Client. Mesajul electronic de confirmare contine informatiile completate in Formular si selectate de catre Client, in special cu privire la Produsul sau Produsele comandate, Pretul de achitat de catre Client precum si modalitatea de plata a Pretului, modalitatea si Conditiile de Livrare si Datele de identificare.
Clientul se obliga sa citeasca si sa verifice corectitudinea informatiilor continute in Mesajul electronic de confirmare. In cazul in care Mesajul electronic de confirmare contine informatii eronate Clientul va putea solicita CleanConcept.ro corectarea acestora in termen de 2 (doua) zile lucratoare de la data receptiei Mesajului electronic de confirmare. In acest sens, Clientul va putea contacta CleanConcept.ro prin E-Mail la adresa office@cleanconcept.ro. CleanConcept.ro nu raspunde pentru eventuale informatii eronate continute in Mesajul electronic de confirmare.
CleanConcept.ro isi desfasoara activitatea comerciala respectand intru totul prevederile legale in vigoare. Astfel, CleanConcept.ro este indreptatit sa nu presteze vreo obligatie contractuala cu privire la cererea/comanda de cumparare, chiar si dupa acceptarea acesteia, daca executarea acesteia implica incalcarea prevederilor legale (de ex.: dol, frauda, etc.).
Un al doilea mesaj electronic va fi transmis Cumparatorului in momentul expedierii Comenzii. In acest moment, CleanConcept.ro va fi indreptatita sa incaseze pretul aferent Comenzii.
CleanConcept.ro recomanda Cumparatorului sa pastreze cele doua mesaje electronice pe suport de hartie sau informatic. Cumparatorul este informat despre faptul ca cele doua mesaje electronice vor fi transmise la adresa de mesagerie electronica indicata de Cumparator in momentul inregistrarii sau identificarii sale, anterior plasarii Comenzii.
CleanConcept.ro va fi indreptatita sa incaseze pretul total aferent Comenzii:
– pentru platile efectuate conform articolului 4.1 de mai jos: imediat dupa transmiterea mesajului electronic pentru informarea Cumparatorului despre expedierea Comenzii sale;
De aceea, in caz de eroare la mentionarea adresei de mesagerie electronica sau de nereceptionare a mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii, CleanConcept.ro nu va putea fi trasa la raspundere. In acest caz, vanzarea va fi considerata definitiva, cu exceptia cazurilor de anulare a Comenzii de catre CleanConcept.ro, in special pentru indisponibilitatea produselor in conditiile aratate mai sus. Cu toate acestea, Cumparatorul va putea sa-si exercite dreptul de retragere, in conditiile prevazute la articolul 6 din Termenii si Conditiile de Vanzare.
CleanConcept.ro este indreptatita fie sa accepte cererea/comanda de cumparare transmisa de catre Client, fie, dupa caz, sa nu o accepte, incercând, dar fara a se obliga, sa informeze Clientul cu privire la motivele neacceptarii cererii/comenzii de cumparare.
CleanConcept.ro isi rezerva dreptul de a anula Comenzile pentru Produse si Servicii care sunt afisate pe Site-ul CleanConcept.ro ca urmare a unor erori tehnice, sau care, din cauza unor erori tehnice prezinta preturi evident eronate/derizorii pentru Produse (preturi pe care le poate aprecia ca fiind eronate/derizorii orice cumparator).
In final, CleanConcept.ro isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula executarea oricarei Comenzi si/sau livrari, indiferent de natura sau etapa executarii sale, in caz de neplata sau plata partiala a oricaror sume datorate de Cumparator, in caz de incident de plata sau de frauda ori tentativa de frauda in legatura cu utilizarea Site-ului CleanConcept.ro, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
4. PRETUL SI PLATA PRODUSELOR
CleanConcept.ro isi rezerva dreptul de a modifica unilateral si neconditionat, precum si in functie de propriile interese preturile produselor prezentate pe Site-ul CleanConcept.ro. CleanConcept.ro este indreptatit, inaintea receptionarii oricaror cereri/comenzi de cumparare, sa introduca preturi noi, sa corecteze/rectifice preturile, sa ofere ori sa anuleze preturi reduse, fara a informa in prealabil Clientul.
Preturile sunt mentionate in dreptul fiecarui produs si sunt exprimate in LEI (RON – unitatea monetară a Romaniei). Preturile produselor includ Taxa pe Valoare Adaugata (TVA) valabila la data acceptarii cererii/comenzii de cumparare.
4.1. INSTRUMENTE DE PLATA
In momentul inregistrarii Comenzii, Cumparatorul garanteaza CleanConcept.ro ca dispune de autorizatiile necesare pentru utilizarea instrumentului de plata ales pentru Comanda sa.
4.1.1. PLATA CONT LA CONT
Folosind SmartPay, orice utilizator poate initia o plata, dintr-un cont bancar romanesc pe care il detine, exact din si pentru contextul care necesita respectiva plata. Este necesar doar ca acesta să aiba un cont bancar, pe care sa il poata accesa electronic, la una dintre Bancile din Romania integrate in SmartPay si documentate la adresa: https://docs.pay.smartfintech.eu/.
Politica de securitate implementata asigura protejarea partenerilor si clientilor acestora impotriva riscurilor aferente platilor, inclusiv sau mai ales riscul de frauda si de utilizare ilegala a datelor sensibile privind platile.
4.1.2. CARDURI BANCARE
Cardurile bancare acceptate pe Site-ul CleanConcept.ro si la Serviciul Clienti al CleanConcept.ro sunt urmatoarele: Visa si Master Card. Aceste carduri de debit sau credit trebuie sa fie emise de o institutie bancara sau financiara cu sediul in Romania. Plata cu cardul se realizeaza prin operatorul de plati online C-SOLUTION – PlatiOnline.
4.1.3. ORDIN DE PLATA
Acest tip de plata se face doar în baza facturii proforme trimise de RESEARCH ONLINE MEDIA SRL pe adresa de e-mail asociata contului de pe care se plaseaza comanda. Livrarea produselor se face dupa confirmarea platii proformei emise in contul specificat in document.
Plata trebuie efectuata in maxim 3 zile lucratoare de la plasarea comenzii. In caz contrar, comanda va fi anulata.
4.2. MODALITATI DE PLATA
In functie de modalitatea de plata aleasa, plata trebuie efectuata in momentul plasarii Comenzii online de catre Cumparator in cazul platilor prin card bancar, respectiv in termen de 3 zile in cazul ordinului de plata, sau cash la livrare pentru comenzile din Bucuresti, livrate de RESEARCH ONLINE MEDIA SRL. In caz de dificultate cu ocazia efectuarii platii, Cumparatorul va putea apela la institutia bancara emitenta a cardului bancar sau, in cazul in care acesta considera ca ar putea obtine o informatie de la CleanConcept.ro, la Serviciul Clienti al CleanConcept.ro la numarul de telefon 0722361548, in orele de program mentionate in sectiunea „Contact” de pe Site-ul CleanConcept.ro.
Toate Comenzile sunt platibile in lei (RON), cu toate taxele si contributiile obligatorii incluse.
In plus, CleanConcept.ro isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula executarea oricarei Comenzi si/sau livrari, indiferent de natura sau etapa executarii sale, in caz de neplata sau plata partiala a oricaror sume datorate de Cumparator, in caz de incident de plata sau de frauda ori tentativa de frauda in legatura cu utilizarea Site-ului CleanConcept.ro, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
4.3. SECURITATE OPERATIUNI PLATA
Pentru a asigura securitatea platilor cu cardul bancar, Cumparatorul va transmite CleanConcept.ro criptograma vizuala (codul CVV) de pe spatele cardului bancar utilizat de Cumparator.
In cadrul luptei impotriva infractiunilor savarsite pe Internet, informatiile referitoare la Comanda Cumparatorului vor putea fi transmise oricarui tert abilitat prin lege sau desemnat de CleanConcept.ro, numai in scopul verificarii identitatii Cumparatorului, a validitatii Comenzii, a modalitatii de plata utilizate si a livrarii avute in vedere.
Orice Cumparator are dreptul de acces, rectificare si stergere a datelor cu caracter personal care il privesc si care sunt prelucrate de CleanConcept.ro, in conditiile prevazute in documentele „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” si „Politica de Utilizare a Cookie-urilor”.
CleanConcept.ro utilizeaza un instrument de plata securizat, numit „C-SOLUTION – PlatiOnline.” Securitatea platii se bazeaza pe autentificarea Cumparatorului si pe confidentialitatea tuturor datelor. Pentru a asigura securitatea, C-SOLUTION – PlatiOnline utilizeaza tehnici dovedite de criptografie si respecta reglementarile bancare aplicabile in Romania.
5. LIVRAREA SI RECEPTIA PRODUSELOR
5.1. CONDITII GENERALE
Produsele comandate de Cumparator in conformitate cu Termenii si Conditiile de Vanzare vor fi livrate la adresa indicata de Cumparator ca fiind adresa de livrare pentru respectiva Comanda („Adresa de livrare”).
CleanConcept.ro livreaza pe intreg teritoriul Romaniei.
Magazinul online CleanConcept.ro ofera clientilor sai din Bucuresti transport gratuit la toate comenzile in valoare de cel putin 250 de lei.
Livram in tara prin curier rapid, aplicandu-se tarifele standard ale companiilor de curierat. Coletele se livreaza la adresa de destinatie specificata in comanda. Veti fi contactat de curier pentru livrarea coletului.
Facturile de achizitie sunt transmise prin mesaj electronic la adresa de mesagerie electronica indicata de Cumparator in momentul inregistrarii sale pe site-ul www.cleanconcept.ro, sau in format hartie, impreuna cu Comanda.
5.2. MODALITATI DE LIVRARE DE PE SITE-UL CLEANCONCEPT.RO
In momentul livrarii, livrarea se face de catre curier Cumparatorului sau destinatarului Comenzii, iar acesta din urma semneaza o confirmare de primire. Aceasta confirmare de primire face dovada livrarii de catre CleanConcept.ro si a primirii de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii a produselor comandate.
Insasi livrarea coletului nu poate fi contestata daca respectivul colet apare sa fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului facand dovada acestui fapt.
Prin agrearea Termenilor si Conditiilor de Vanzare, Cumparatorul este de acord si imputerniceste transportatorul ca, in cazul in care Cumparatorul insusi sau destinatarul livrarii nu este prezent la adresa indicata pentru livrare, sa remita coletul catre oricare dintre persoanele aflate in incaperile acestuia.
Costul livrarii prin curier este de 25 lei (TVA inclus). Pentru comenzile mai mari de 500 de lei, transportul este gratuit.
In cazul livrarilor prin curier, daca Cumparatorul exercita dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in sensul returnarii produsului, Cumparatorul suporta costul de returnare a produsului. Astfel, la momentul livrarii bunului, Cumparatorul primeste si formularul necesar returului, pe care Cumparatorul are obligatia de a-l folosi in scopul beneficierii de aceasta facilitate.
5.3. COLET DETERIORAT
5.3.1. DISPOZITII GENERALE
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii este rugat sa verifice starea aparenta a coletului si a produselor in momentul efectuarii livrarii.
In caz de anomalie cu privire la colet (colet deteriorat, colet deschis, urme de lichid, etc) sau la produsul (produsele) comandat(e) (produs(e) lipsa, produs(e) deteriorat(e), Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa urmeze in mod obligatoriu procedura descrisa mai jos (articolele 5.3.2 si 5.3.3 din Termenii si Conditiile de Vanzare), corespunzatoare conditiilor Comenzii. Nerespectarea procedurii adecvate exclude posibilitatea oricarei reclamatii impotriva transportatorului si a CleanConcept.ro. In special, Cumparatorul nu va putea pretinde nicio rambursare a vreunei sume. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii nu va putea nici sa pretinda CleanConcept.ro sa livreze din nou produsele comandate.
De asemenea, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii are posibilitatea de a apela la Serviciul Clienti al CleanConcept.ro pentru a afla modalitatile de returnare a produsului (produselor) deteriorat(e). Procedura de returnare a produselor deteriorate indicata de Serviciul Clienti al CleanConcept.ro va trebui urmata in mod obligatoriu de Cumparator. In caz contrar, Cumparatorul nu va putea pretinde rambursarea niciunei sume sau inlocuirea produselor respective.
5.3.2. PROCEDURA OBLIGATORIU DE URMAT IN CAZUL COLETELOR DETERIORATE
Livrarea prin curier
-In cazul constatarii anomaliei in prezenta reprezentantului curierului
Atentie! Nu este permisa conditionarea de catre Cumparator a primirii coletului de deschiderea coletului sau verificarea continutului acestuia!
In cazul daunelor vizibile ale coletului, Cumparatorul va refuza livrarea si va formula imediat, clar si detaliat toate rezervele cu privire la anomalia constatata. Aceste rezerve trebuie scrise de Cumparator sau destinatarul Comenzii pe bonul de livrare al curierului.
Totodata, Cumparatorul va semnala obiectiunile la Serviciul Clienti al CleanConcept.ro, la numarul de telefon 0727-699.400.
-In cazul constatarii anomaliei in absenta reprezentantului curierului
– Cumparatorul va semnala pagubele sau lipsurile constatate, formuland toate reclamatiile si rezervele la Serviciul Clienti al CleanConcept.ro, la numarul de telefon 0727-699.400 sau prin e-mail la adresa de e-mail: office@cleanconcept.ro. Notificarea incidentelor si formularea rezervelor trebuie sa intervina in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 1 (o) zi lucratoare de la data livrarii. CleanConcept.ro va furniza un raspuns privind reclamatiile inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila vor fi deferite spre competenta solutionare instantelor judecatoresti din Romania, fara a exclude posibilitatea interventiei altor institutii de resort.
5.3.3. PROCEDURA OBLIGATORIE IN CAZUL PRODUSELOR LIPSA SAU DETERIORATE
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa semnaleze absenta sau degradarea produsului Serviciului Clienti al CleanConcept.ro la numarul de telefon 0727-699.400 sau prin e-mail la adresa office@cleanconcept.ro.ro. Notificarea incidentelor si formularea rezervelor trebuie sa intervina in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 1 (o) zi lucratoare de la data livrarii. CleanConcept.ro va furniza un raspuns privind reclamatiile inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila vor fi deferite spre competenta solutionare instantelor judecatoresti din Romania, fara a exclude posibilitatea interventiei altor institutii de resort. Serviciul Clienti al CleanConcept.ro va putea solicita orice informatie cu privire la identitatea Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii si va putea recurge la orice verificare utila in acest sens.
5.4. TERMENELE DE LIVRARE
In cazul livrarii in orasul Bucuresti, prin RESEARCH ONLINE MEDIA SRL, pentru comenzile mai mari de 250 de lei, termenul de livrare este 1-3 zile lucratoare de la la incheierea contractului de vanzare-cumparare. Termenele de livrare incep sa curga de la data incheierii contractului de vanzare, mai exact a transmiterii mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii.
In cazul livrarii prin curier, se va incerca o livrare a produselor cumparate intr-un termen de aproximativ 1-3 zile lucratoare de la incheierea contractului de vanzare-cumparare. In cazuri temeinic justificate, termenul de livrare poate fi de maximum 30 (treizeci) de zile de la incheierea contractului. Termenele de livrare incep sa curga de la data incheierii contractului de vanzare, mai exact a transmiterii mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii.
In cazul depasirii acestor termene, care nu se datoreaza unui caz de forta majora, Cumparatorul are posibilitatea sa anuleze Comanda (sa dispuna asupra rezolutiunii contractului) in urmatoarele conditii:
– dupa transmiterea catre Serviciul Clienti al CleanConcept.ro si prin e-mail la adresa office@cleanconcept.ro a exprimarii voite de anulare a comenzii
– daca respectivul Cumparator a comunicat catre CleanConcept.ro, inainte de incheierea contractului, ca termenul de livrare era o conditie esentiala pentru Comanda sa.
Cererea de anulare a Comenzii va fi comunicata in scris prin e-mail, la adresa de e-mail : office@cleanconcept.ro.
In ipoteza in care ancheta, al carei rezultat va fi obligatoriu, va releva o culpa exclusiva imputabila CleanConcept.ro sau transportatorului, CleanConcept.ro va rambursa suma integrala achitata de Cumparator si incasata de CleanConcept.ro in baza respectivei Comenzi, cu conditia ca toata Comanda sa fie returnata de Cumparator catre CleanConcept.ro. Rambursarea se va face prin virament bancar in contul indicat de Cumparator in acest sens, in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 7 (sapte) zile de la data la care Cumparatorul si-a exercitat dreptul de a obtine anularea Comenzii.
Daca Comanda nu este returnata integral sau daca ancheta nu releva nicio culpa exclusiva imputabila CleanConcept.ro sau transportatorului, Cumparatorul nu va putea pretinde nici rambursarea sumelor achitate de el, nici o noua livrare a produselor comandate, cu exceptia cazului in care demonstreaza, prin orice mijloace, ca nu este responsabil de situatia creata.
6. DREPTURI SI TERMENI DE RETRAGERE
6.1. DREPTUL SI TERMENUL LEGAL DE RETRAGERE
6.1.1. TERMENUL EXERCITARII DREPTULUI LEGAL DE RETRAGERE
In conformitate cu articolul 9 (1) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Cumparatorul are la dispozitie un termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produselor, pentru a-si exercita dreptul legal de retragere, fara a fi obligat sa-si motiveze decizia.
6.1.2. MODALITATILE DE EXERCITARE A DREPTULUI LEGAL DE RETRAGERE
Cumparatorul sau, dupa caz, destinatarul Comenzii, pentru a-si exercita dreptul de retragere, trebuie sa informeze expres CleanConcept.ro la urmatoarele date de contact: RESEARCH ONLINE MEDIA SRL, Bulevardul Timisoara nr 84, Sector 6, Bucuresti, e-mail: retur@cleanconcept.ro, cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta sau e-mail. Cumparatorul poate completa si transmite electronic de pe site-ul www.cleanconcept.ro formularul standard de retragere pus la dispozitie sau orice alta declaratie neechivoca, folosirea formularului standard nefiind obligatorie. Daca insa Cumparatorul foloseste aceasta optiune, CleanConcept.ro ii va transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere. Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient ca Cumparatorul sa trimita comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.
6.1.3. PRODUSE EXCEPTATE DE LA EXERCITAREA DREPTULUI LEGAL DE RETRAGERE
In conformitate cu articolul 16 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru Comenzile care se refera la:
– furnizarea de bunuri care au fost desigilate dupa livrare, care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protectie a sanatatii;
– furnizarea de bunuri confectionate potrivit specificatiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, Cumparatorul ia la cunostinta faptul ca nu se va putea prevala de dreptul sau legal de retragere cu privire la produsele desigilate de el, a caror noua comercializare de catre CleanConcept.ro ar putea prezenta riscuri din motive de igiena sau de protectie a sanatatii pentru consumatori.
6.1.4. CONSECINTELE EXERCITARII DREPTULUI LEGAL DE RETRAGERE
In situatia in care produsele pot face obiectul dreptului legal de retragere, Cumparatorul care isi exercita dreptul de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si modalitatile de returnare a produselor, va putea obtine rambursarea contravalorii produselor returnate, precum si cheltuielile de expediere aferente Comenzii. Cumparatorului sau destinatarului Comenzii care isi exercita dreptul legal de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si modalitatile de returnare a Produselor, i se vor rambursa toate sumele achitate catre CleanConcept.ro cu titlu de plata pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere, cu exceptia costurilor livrarii, fara intarzieri nejustificate, si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 (paisprezece) zile de la data la care CleanConcept.ro este corespunzator notificata cu privire la decizia de retragere din prezentul Contract. In temeiul art. 13 (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca rambursarea sumelor sa se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens in care se obliga sa furnizeze CleanConcept.ro datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. In orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari. CleanConcept.ro are dreptul de a amana rambursarea pana la data la care primeste inapoi produsele. Produsele returnate vor fi expediate de Cumparator catre RESEARCH ONLINE MEDIA SRL, la adresa Bulevardul Timisoara nr 84, Sector 6, Bucuresti.
6.1.5. CHELTUIELI
In conformitate cu articolul 14 (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumparator. Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si Comanda cheltuielile de returnare vor fi suportate de CleanConcept.ro.
6.2. DISPOZITII GENERALE APLICATE RETURULUI PRODUSELOR
Este obligatoriu ca produsele sa fie returnate catre CleanConcept.ro intr-o stare care sa permita repunerea lor la vanzare (produse in stare perfecta impreuna cu ambalajul original intact, accesoriile, prospectele, holograma, etc) cel mai tarziu, dupa caz, in termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produselor.
Retururile de produse trimise dupa expirarea acestui termen nu sunt acceptate.
In plus, produsele vor fi insotite de numarul de Comanda, mentionat fie pe Formularul de Retur, transmis impreuna cu produsele livrate, semnat de Cumparator sau destinatarul Comenzii, fie pe orice alt document. Cumparatorul si destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, sunt informati despre faptul ca utilizarea Formularului de Retur faciliteaza prelucrarea returului de catre CleanConcept.ro. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, este asadar rugat sa utilizeze Formularul de Retur.
6.2.1. RETURNAREA COLETULUI PRIN CURIER
In plus fata de conditiile prevazute la articolul 6.2.1 din Termenii si Conditiile Generale de Vanzare, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii, care doreste sa-si exercite dreptul de retragere legal, returnand produsul prin curier/colet, trebuie sa urmeze instructiunile urmatoare:
– este obligatorie utilizarea ambalajului original pentru returnarea produsului (produselor) respectiv(e);
– trimiterea coletului cu confirmare de primire la urmatoarea adresa: Bulevardul Timisoara, nr 84, Sector 6, Bucuresti , destinatar RESEARCH ONLINE MEDIA SRL.
CledanConcept.ro nu accepta coletele adresate necorespunzator, la oricare alt punct de lucru sau adresa, chiar daca apartine CleanConcept.ro.
Atunci cand Cumparatorul/destinatarul Comenzii nu demonstreaza ca a predat efectiv produsul unui transportator conform celor de mai sus, toate riscurile legate de returnarea produsului sunt in sarcina Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii.
7. GARANTIA LEGALA
In conformitate cu dispozitiile Legii Nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, CleanConcept.ro este raspunzator fata de Client pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate Produsele. In cazul lipsei conformitatii, Clientul are dreptul de a solicita CleanConcept.ro inlocuirea Produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata. Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare Consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate ori dacă lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de Consumator.
Sunt exceptate de la garantie defectiunile datorate utilizării incorecte, intretinerii defectuoase, lovirii produselor, accidentelor, nerespectarii instructiunilor de utilizare, deteriorarii in timpul transportului etc.
Cu privire la exercitarea dreptului la garantie Clientul va contacta CleanConcept.ro la adresa de posta electronica: garantie@cleanconcept.ro.
8. ERORI
InformaTiile despre Produsele Si serviciile prezentate In Site-ul CleanConcept.ro sunt sub rezerva greselilor de tipar. Preturile, informatiile despre Produse precum si imaginile pot sa contina erori sau neconcordante
9. LITIGII
Eventuale litigii dintre Client si CleanConcept.ro vor fi solutionate in prealabil pe cale amabila. Daca litigiul nu poate fi solutionat pe cale amiabila intre Parti, litigiul va fi solutionat de Instanta competenta.
In conformitate cu prevederile Ordonantei de Guvern nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor (denumita în continuare ”SAL”) dintre consumatori si comercianti, Clientul poate prezenta voluntar reclamatiile impotriva CleanConcept.ro entitatilor care aplica proceduri de solutionare alternativa a litigiilor intr-un mod independent, impartial, transparent, eficace, rapid si echitabil, in scopul asigurarii unui nivel inalt de protectie a consumatorilor si a bunei functionari a pietei (denumita in continuare ”OG38/2015”). OG38/2015 se aplica procedurilor de solutionare extrajudiciara a litigiilor naţionale si transfrontaliere izvorate din contractele de vanzări sau din contractele de prestări de servicii incheiate intre un comerciant care desfasoara activitati in Romania si un consumator rezident in Uniunea Europeana prin interventia unei entitati de solutionare alternativa a litigiilor, care propune sau impune o solutie si care actionează in Romania. In cazul in care un litigiu intre Client si CleanConcept.ro nu a putut fi solutionat in urma unei reclamatii prezentate direct de Client catre CleanConcept.ro, CleanConcept.ro informeaza Clientul despre posibilitatea de a se adresa entitatii SAL si platformei SOL (platforma europeana de solutionare online a litigiilor, denumita in continuare platforma SOL – instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniune si un comerciant stabilit in Uniune). Pentru a se adresa entitatii SAL si platformei SOL Clientul va putea accesa pagina de web: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO.
10. AUTORITATI COMPETENTE
Clientul poate sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii in legatura cu incalcarea prevederilor OUG34/2014.